|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1721 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Pracuję w Przedszkolu Integracyjnym w Warszawie na stanowisku nauczycielki wychowania przedszkolnego. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi. Z zabawami integracyjnymi spotkałam się po raz pierwszy na warsztatach prowadzonych przez KLANZĘ w sąsiednim przedszkolu. Zainteresowanie tą formą doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli było ogromne. Pamiętam jak gromadziłam pomoce potrzebne do pracy w warsztatach. Były to pudełka tekturowe, gazety, patyki, farby, torby foliowe, kartony. Nie sposób ich wszystkich wymienić. Z zaciekawieniem wsłuchiwałam się w część teoretyczną dotyczącą sposobu prowadzenia zabaw integracyjnych. Jednak część praktyczna okazała się jeszcze bardziej interesująca. Prowadzący demonstrowali sposoby powitania w okręgu, np.: uczestnik spotkania wchodził do kółka, wymieniał swoje imię i dodawał ruch ciałem. Poznałam wiele zabaw integracyjnych powiązanych z ruchem ciała, np.: "Krasnoludek", "Pingwinek", "Sałatka owocowa". Podobały mi się również pląsy i tańce integracyjne. Do tego rodzaju ćwiczeń pomocne były kasety magnetofonowe z podkładem muzycznym. Nie sposób wymienić wszystkich zabaw integracyjnych, które poznałam na warsztatach. Zabawy integracyjne wykorzystuję w codziennej pracy dydaktycznej z dziećmi. Do ich prowadzenia wcześniej przygotowuję pomoce, np.: wycięte owoce z kartonu służące mi do zabawy pod tytułem "Sałatka owocowa" lub też, np.: narysowaną zastawę stołową i wycięty fartuszek z torby foliowej do zabawy "Jesteśmy w restauracji". W tego rodzaju zabawach pomocna jest też chusta animacyjna i piłka. Wspólnie z dziećmi układam piłkę na chuście i ruchami falistymi chusty doprowadzam piłkę do ruchu. Wspólnie z dziećmi przesuwamy piłkę, podrzucamy ją itp. Możemy też zwijać chustę w naleśnik. Zabaw integracyjnych jest mnóstwo.
Co wnoszą one w rozwój emocjonalny i społeczny dziecka? Przede wszystkim dają możliwość zabawy wszystkim dzieciom w grupie. Dzieci nieśmiałe mogą aktywnie włączać się do zabaw. Dzieci nadpobudliwe mogą pozbyć się negatywnych emocji podczas zabawy. Ważne jest aby zabawy te prowadzone były systematycznie w ciągu każdego dnia. Zabawy integracyjne rozwijają tożsamość własnej osoby oraz kształtują pozytywną samoocenę. Integrują całą grupę. Poprzez tego typu zabawy dzieci stają się pewne i świadome siebie w kontaktach z innymi. Akceptują rówieśników w grupie, potrafią współżyć z innymi.
Elżbieta Jarząbek |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|